Yenileniyor
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • K.Maraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Adana Valiliği’nden flaş 112 açıklaması

233 defa okundu kategorisinde, 18 Ara 2019 - 13:31 tarihinde yayınlandı
Adana Valiliği’nden flaş 112 açıklaması

2019 yılı içerisinde yapılan Bir Milyon 593 bin 310 çağrının yüzde 80’inin asılsız çağrı olduğunun belirtildiği açıklamada, vatandaşların duyarlı olmaları istendi ve şu bilgilendirme yapıldı;

“YÜZDE 80’İ ASILSIZ ÇAĞRI”

Ülke genelinde İçişleri Bakanlığı tarafından koordine edilen ve valilikler bünyesinde hizmet vermekte olan 112 Acil Çağrı Merkezlerinde 112 Sıhhi İmdat, 110 İtfaiye, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma, 177 Orman Yangın İhbar ve 122 Alo AFAD acil çağrı hizmetlerinin tüm illerde tek bir numara ve tek bir merkez altında birleştirilmesi ile acil çağrıların bu merkezlerden karşılanarak sevk ve koordine edilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda; ilimizde acil yardım çağrıları için farklı hizmet numaralarının önüne geçmek, acil durumlarda tek numaradan erişime ve hizmet alımına imkân sağlamak amacıyla156 Jandarma, 110 İtfaiye, 112 Sıhhi İmdat ve 155 Polis İmdat acil çağrıları birleştirilerek tek numara (112) üzerinden  alınmaya başlanmıştır. Merkezimize; 2019 yılı içerisinde 1.593.310 çağrının gelmiş olup, bu çağrılardan%19,08’inin gerçek çağrı (asıllı), %80,92 ‘sinin ise asılsız çağrı olduğu yapılan istatistiki çalışmalarla tespit edilmiştir.

“CAN  VE MAL KAYBI RİSKİNİ ARTIRIYOR”

Vatandaşın her an ulaşabilmesi için ücretsiz olan acil yardım ihbar hattını asılsız ihbarlarla meşgul ederek hat yoğunluğu oluşturan numaralar, vatandaşın çağrı merkezine hızlı erişim hakkını elinden almakta, zamanında müdahaleyi geciktirerek, can ve mal kaybı riski yaşanmasına neden olmaktadır. Telafisi mümkün olmayan bir işin sorumluluğunu taşıyan ve görev bilinciyle acil yardım hizmeti veren 112 Acil Çağrı Merkezi personelinin bu tür aramalarla yıpratılması; iş verimini düşürmekte, zaman ve kaynak israfına sebep olmakla birlikte acil yardım bekleyen vatandaşa hizmeti geciktirmektedir.

“GEREKLİ HASSASİYETİ BEKLİYORUZ”

Vatandaşa hızlı ve kaliteli hizmet verme amacımızı olumsuz etkileyen bu durumlarla etkin mücadele için yasal düzenlemeler yapılmıştır. Bu kapsamda, 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 28. Maddesi ile 10.6.1949 tarihli ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’na dayanılarak hazırlanan 112 Acil Çağrı Merkezi Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 23. Madde 2. Fıkrası gereğince;5326 Sayılı Kabahatler Kanununun 17. Mad. 7. fıkrası ve 09.07.2018 tarihli 703 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 20. Maddesi gereğince, 112 Acil Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere idari para cezası uygulanmaktadır. Ayrıca asılsız ve hakaret içeren çağrıların tespiti halinde Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulmaktadır. Acil yardım talebinde bulunan vatandaşlarımıza ivedilikle yardımda bulunulması ve daha verimli hizmet verilmesi adına 112 Acil Çağrı Hattının gereksiz meşgul edilmemesi ve bu konuda gerekli hassasiyetin gösterilmesi beklenmektedir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Haber Editörü : Tüm Yazıları
Yorum Yaz

%d blogcu bunu beğendi: